شنبه، خرداد ۲۶، ۱۳۸۶

کسی آینده را می‌داند

کسی آینده را می‌داند. گاهی در خواب آن را به من نشان می‌دهد؛ شاید هم مرا با خود به تماشای آن می‌برد. وگرنه خواب آینده را نمی‌دیدم؛ و یا در بیداری نمی‌گفتم، قبلا این لحظه را در خواب دیده‌ام. کسی آینده را می‌داند؛ لحظه به لحظه، مو به مو. نمی‌گویم از قبل برنامه‌ریزی‌اش کرده. در این مورد هیچ نمی‌دانم. اما می‌دانم این دو، دو مقوله‌اند. اما کسی آینده را می‌داند.

و من باید زندگی کنم؛ ... تمام این سال‌ها را، تک‌تک این لحظه‌ها را، ... شادی را، غم را، درد را، ... جوانی را، پیری را، ... تولد را، ... مـــرگ را، ... تا او، ... دانسته‌هایش را verify کند.

Verify

5 نظر:

ناشناس :

یادت می‌آید آن
هاییagent
که برایشان کد مینوشتی؟
معادله ساده‌ای است:
وقتی حالت سیستم را داشته باشی و قوانینش را هم خودت نوشته باشی،
agent
چیزی نیست جز یک ...

(و آن بی‌چاره فکر می‌کرد که چه کار عظیمی برای گل زدن انجام داده!!)

فقط هنوز راجع به خواب دیدنشان مطمئن نیستم. شاید تابستان برایشان از گل‌هایی که خواهند زد رویاهایی بنویسم.
فعلا که وقتش را ندارم.

سینا ایروانیان :

ممنون مهندس جان باسه کامنت. اما مهندس جان، کارای اون مهندس رو می‌شه با کارای این مهندس قیاس کرد؟ ما کلی هنر می‌کردیم یه پارامتر رندوم استفاده می‌کردیم تا برنامه تو دوبار اجرا یه جور اجرا نشه. اما اون مهندس کارش درسته. یه نگاه به دور و برت بنداز. از کجا معلوم نتونسته ماجول اختیار رو پیاده سازی کنه؟ ما خیلی چیزا رو نمی‌دونیم.

ناشناس :

داخل پرانتز: مهندس خودتی و بقیه ی رفیق رفقات!!

از طراحی تا پیاده سازی کلی راهه! تازه، تست هم هست. متوجهی که ؟!
ضمنا، من قصد نداشتم (وندارم) که بگم مثال من نگاشت یک به یکی با واقعیت داره

( لعنتی، همه چیز زیر سر این پارامتر
"زمان"ه
نمیدونم چرا، ولی عنوانی که انتخاب کردی منو یاد این میندازه:
"قبل از انفجار بیگ بنگ"

فکر کنم این دو عبارت یه ویژگی مشترک دارند: این "زمان" لعنتی داره توی تفسیرشون بازی درمیاره.
(

ناشناس :

البته من در بحث وارد نمی شم چون سواد لازمه رو نداره و برنامه نویسی خوبی ندارم اما به نظر من اختیار ما بسیار محدوده و ما کاری رو می کنیم که باید بکنیم . مثل بازیگری که باید نقش رو مطابق درخواست کارگردان بازی کنه و از خودش هیچ اختیاری نداره و فقط کیفیت بازی خودشو می تونه بالا ببره و کارگردان بر اساس بازی پاداش می ده و اگه خارج از نقش رفتار کنی جریمه می شی.

سینا ایروانیان :

مهدی جان، ما در مورد سیستم جزا و پاداش هم باز چیزی نمی‌دونیم. تو این سیستم هیچ کس نمی‌تونه بگه اون بازیگری که بازیش به نظر ما بهتره از نظر اونم بهتره و پاداش بیشتری می‌گیره. این چیزایی که در این مورد تو گوش ما فرو کردن، حاصل دسترنج کسانیه که دوست داشتن خودشون رو جای خدا هم بذارن و از طرف او بگن چی درسته و چی غلط. حتی شبا (در اثر پرخوری) خواب می‌بینن و خوابشونو منتشر می‌کنند و اون دنیا رو (چیزی که همه در موردش سکوت کردن) رو اونجور که خودشون دوست داشتند توصیف کردند و خدا رو در حد یه جلاد پایین آوردن. بهترین جمله در مورد این جور چیزا همون "نمی‌دونم" هست. ما نمی‌دونیم کی جریمه می‌شه و کی پاداش می‌گیره. باید آزاد بود و اون طور که فکر می‌کنیم صحیحه زندگی کرد.

ارسال یک نظر

جهت نمایش صحیح آدرس سایتتان، حتما قبل از آدرس //:http را درج کنید.